
Hints
De hints staan op volgorde van het spel. Kom je er niet uit start dan dus bij de hint waar jij op dat moment bent.
Openen escapekist
Tip 1. Openen escapekist
Ga naar url www.inallestraten.nl/profdocbrown05111955
Vul de code in die je krijgt als je de QR codes scant om het filmpje te starten
Tip 2. Openen escapekist
Als je de QR code’s scant kom je op code: BACK IN TIME
Tip 3. Openen escapekist
In het filmpje zie je dat je moet starten in 1955. Dit is de code om de escapekist te openen. Dit doe je met het discusslot aan de rechter voorkant van de kist. Let op: aan beide kanten zit ook nog een beugel zonder slot dat je moet ontgrendelen om de kist te kunnen openen.
Openen vak ‘Werktekening Timemachine’
Tip 1. Timemachine
In de tekst op de grote klep van de escapekist zie je het jaartal waar Marty naartoe wil.
In de tijdmachine zie je welke tijd daar is ingesteld. Zet de wijzers van de klok op die tijd.
Tip 2. Timemachine
De wijzers van de klok zet je op 01.15 uur.
Tip 3. Timemachine
Op een klein vakje rechts boven staat een legende
Vakje licht rose x oranje =
Tip 4. Timemachine
De code om het vak ‘ werktekening Time Machine’ te openen is 6460.
Je opent het rode slot aan de voorkant van de escapekist om dit vak je ontgrendelen
Verwijder de pin
Openen/oplossen vak ‘Danger’
Tip 1. Danger
Op de bodem van het vakje ‘Werktekening Time Machine’ vind je de opgave om dit vak te openen
Tip 2. Danger
De code om het vak DANGER te openen is 9561
Het vak open je met een zwart slot dat aan de achterkant van de kist hangt
Verwijder de pin
Tip 3. Danger
De opgave zit in het potje met het etiket met daarop ‘formule’.
Tip 4. Danger
In het vak vind je diverse buisjes met vloeistoffen. Zet ze in de juiste volgorde om het potje met plutonium te openen.
Tip 5. Danger
De juiste volgorde is:
Chloor + Ammoniak * Azijn + Aceton – Wasbenzine
19 + 31 * 27 + 267 – 983 =
Tip 6. Danger
Denk aan meneer van Dalen. Dus eerst vermenigvuldigen
19 + 837 + 267 – 983 = 140
Hiermee open je het potje plutonium
Openen vak ‘Speed x distance’
Tip 1. Speed x Distance
Op de onderzijde van de deksel van het vak ‘Danger’ staat de opgave om dit vak te openen.
Tip 2. Speed x Distance
Calculate Speed = 20 *4,4 = 88
(Je vindt dat de maximum snelheid op het verkeersbord op de deksel van de escapekist)
Tip 3. Speed x Distance
Calculate Distance = 325
(afstand 6,5 cm x schaal 50)
Tip 4. Speed x Distance
Speed x Distance
88 x 325 = 28 600
Hiermee open je het vak Speed x Distance aan de rechter zijkant van de escapekist.
Verwijder pin.
Openen vak ‘Fluxcondensator’
Tip 1. Fluxcondensator
Zet alle schakelaars in het vak Speed x Distance in de juiste positie en er gaat een lampje branden met een code in het vak Fluxcondensator
Tip 2. Fluxcondensator
Zie voor juiste stand van onderstaande schakelaars de deksel van vak ‘Werktekening timemachine’
- Fuell:
- Volts:
- Oil:
- Temperature:
Tip 3. Fluxcondensator
De onderste schakelaars
- Fuell: minimaal 3/4 dus knop op 80% (beneden)
- Volts: minimaal 13 V dus knop op 14 (beneden)
- Oil: maximaal 50Psi dus knop op 46 (boven)
- Temperature: maximaal 200F dus knop op 180 (boven)
- Plutonium available: no
Tip 4. Fluxcondensator
De opgave voor de juiste stand van de bovenste schakaars vind je op de binnenkant van de deksel van vak ‘Speed x distance’
Tip 5. Fluxcondensator
Bovenste schakelaars:
Rood/Groen: nov dus knop naar boven
Rood/Groen: 18 dus knop naar beneden
Rood/Groen: 2011 dus knop naar beneden
Rood/Groen: 08 dus knop naar beneden
Rood/Groen: 15 dus knop naar boven
Tip 6. Fluxcondensator
Middelste Schakelaars:
Geel/Blauw: apr dus knop naar beneden
Geel/Blauw: 26 dus knop naar boven
Geel/Blauw: 1975 dus knop naar boven
Geel/Blauw: 09 dus knop naar boven
Geel/Blauw: 16 dus knop naar beneden
Fluxcondensator, deel 2
Tip 1. Fluxcondensator, deel 2
Als alle schakelaars goed staan zie je een lampje branden onder het vakje van de fluxcondensator met code OIAB
Op de schets die los in vakje ‘Werktekening Timemachine’ lag vind je de tabel om dit om te zetten naar de juiste code.
Tip 2. Fluxcondensator, deel 2
Open het slot op het vak van de fluxcondensator met code BVNO
Dit is het oranje letterslot aan de voorkant van de escapekist
Verwijder de pin.
Je kunt het hart van de fluxcondensator nu pakken.
Openklappen complete kist
Tip 1. Openklappen complete kist
Het hart van de fluxcondensator (het ijzeren driehoekje) kun je uit elkaar halen.
Zie filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=KJ8vjfAvqw4
Tip 2. Openklappen complete kist
In het hart van de fluxcondensator vind je code 2205
Open met deze code het lange zwarte slot dat in het vak ‘Werktekening timemachine’ zit.
Na verwijderen slot schuif openen
Je kunt nu de complete kist openklappen waardoor de onderste laag van de escapekist te zien is.
Let op dat er niets meer in de bovenste vakjes ligt!!!
Openen vak ‘Marriage Certificate’
Tip 1. Marriage Certificate
Er hangen twee sloten aan de buitenkant van de escapekist.
Het 3 cijferige slot open je met de trouwdatum van George and Lorraine. Dit zijn de ouders van Marty. Achterop de foto die je in zijn portemonnee vind zie je wanneer zij getrouwd zijn.
Tip 2. Marriage Certificate
De trouwdatum is 16 – 5 -1985
Het 3 cijferige slot open je dus met code 165
Tip 3. Marriage Certificate
Het letterslot aan de zijkant van de kist open je door de vraag op te lossen die bij de stamboom beschreven staat
Tip 4. Marriage Certificate
Het letterslot open je met code TOBY.
Verwijder pin.
Openen vak ‘Back to the Future’
Tip 1. Back to the Future
In het vak onder Marriage Certificate vind je verschillende pinnetjes en een touwtje. Als je deze op de juiste manier verbind ontstaan 4 getallen. Overal op de escapekist vind je de icoontjes terug.
Tip 2. Back to the Future
De 4 reeksen met icoontjes vind je:
- Op de grote klep
- In een vakje van de stamboom tekening
- Op het bankje naast het wegdek
- In het midden van het park vakje
Tip 3. Back to the Future
De kleuren van de icoontjes geven de volgorde aan.
Tip 4. Back to the Future
Open het kleurenslot aan de rechterzijkant van de escapekist met code en verwijder pin.
Rood: 2
Groen: 7
Geel: 4
Blauw: 6
Openen Delorean
Tip 1. Openen Delorean
Bekijk de flyer ‘Save the Clocktower’ goed. Je kunt weten hoelaat de bliksem inslaat. Op deze tijd is de klok stil komen te staan.
Tip 2. Openen Delorean
Open het slot van de Delorean met code 1004
Haal de ketting voorzichtig los zodat je de autodeuren kunt openklappen
Tip 3. Openen Delorean
In de deur van de auto vind je code 3#B9
Deze kun je invoeren op het scherm waar je in het begin van het spel de introductiefilm hebt gestart.
Voer de code in om terug te reizen naar de toekomst.